دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
ماموستا رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: رسول اکرم (ص) در پایان شعبان و در آستانه ورود به ماه رمضان به مسلمین می‌فرمودند که ماهی در پیش است که دارای برکت، رحمت و مغفرت الهی است و لذا ضروری است تا از این ظرفیت عظیم به نحو احسن استفاده کنیم.

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی، اظهار داشت: رمضان، ماه خودسازی برای هر مسلمانی است، بنابراین لازم است تا از لحظه لحظه این ماه عزیز و بزرگ نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه رمضان یک امتیاز بزرگ برای مومنانی است که می‌خواهند در عمل بندگی خود را ثابت کنند، گفت: رمضان ماه دوری از تعلقات دنیوی و انس دوباره به معنویات است و لذا روزه را نباید تنها محدود به نخوردن و نیاشامیدن کرد، بلکه لازم است تمام جوارح و اعضای انسان روزه باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: رسول اکرم (ص) درباره ماه مبارک رمضان می‌فرمایند "این ایام برکت و رحمت و مغفرت را به همراه دارد"، یعنی اگر کسی در حالی که روزه است خوش اخلاق باشد، هنر کرده است.

ماموستا رستمی یادآور شد: طبق روایات رسول اکرم (ص)، ۳ ماه رجب، شعبان و رمضان روزه بودند و در بیشتر ایام سال نیز روزه بودند اما با این وجود جایگاه روزه در ماه رمضان جایگاه ویژه‌ای در نزد ایشان داشت.

امام جمعه سنندج ادامه داد: رسول اکرم (ص) در پایان شعبان و در آستانه ورود به ماه رمضان به مسلمین می‌فرمودند که ماهی در پیش است که دارای برکت، رحمت و مغفرت الهی است و لذا ضروری است تا از این ظرفیت عظیم به نحو احسن استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha